Regulamin przedpłat na poczet rezerwacji terminu zabiegu
1. Postanowienia ogólne
Niniejszy regulamin określa prawa i obowiązki Pacjentów w zakresie rezerwacji wizyt, przedpłat na poczet zabiegów, potwierdzania terminów, zmiany oraz odwoływania wizyt w Remedic sp. z o.o. (dalej: „Remedic”).
Akceptacja regulaminu stanowi element umowy o świadczenie usług medycznych i wiąże strony.
Remedic udziela świadczeń odpłatnie według aktualnego cennika dostępnego w rejestracji oraz na stronie internetowej Remedic.
2. Definicje
Pacjent – pełnoletnia osoba zawierająca umowę o świadczenie usług medycznych; obejmuje przedstawiciela ustawowego małoletniego oraz osobę upoważnioną do dokonania rezerwacji i płatności.
Zabieg – świadczenie medyczne wymagające zarezerwowanego czasu, personelu i zasobów.
Przedpłata/Zaliczka – kwota w wysokości trzydziestu procent ceny zabiegu, wnoszona w celu rezerwacji terminu; zaliczana na poczet ceny końcowej.
Potwierdzenie rezerwacji – komunikat Remedic (e-mail/SMS) z datą i godziną wizyty po zaksięgowaniu przedpłaty.
Siła wyższa – zdarzenie zewnętrzne, nagłe, niemożliwe do przewidzenia i zapobieżenia przy zachowaniu należytej staranności (np. nagła hospitalizacja, poważny wypadek, klęska żywiołowa).
3. Rezerwacja terminu i dane niezbędne
Rezerwacji może dokonać Pacjent, jego przedstawiciel ustawowy lub osoba upoważniona: osobiście w rejestracji, telefonicznie w rejestracji, e-mailem lub za pomocą formularza on-line (jeśli dostępny).
Przy rezerwacji Remedic może poprosić o: imię, nazwisko, PESEL lub datę urodzenia, adres, numer telefonu, adres e-mail – wyłącznie w zakresie niezbędnym do rejestracji, prowadzenia dokumentacji i kontaktu organizacyjnego.
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych dostępne są w Polityce prywatności Remedic.
4. Warunek rezerwacji i płatność
Warunkiem rezerwacji wizyty z zabiegiem jest przedpłata w wysokości 30% (trzydziestu procent ceny zabiegu).
Przedpłatę wnosi się przelewem na rachunek Remedic: 09 1140 2004 0000 3802 8491 3738.
W tytule przelewu należy podać: „Zaliczka – imię i nazwisko Pacjenta – nazwa zabiegu – data”.
Brak przedpłaty oznacza, że rezerwacja nie jest możliwa.
5. Potwierdzenie terminu i rozliczenie
Termin uznaje się za zarezerwowany z chwilą wysłania do Pacjenta potwierdzenia rezerwacji po zaksięgowaniu środków lub otrzymaniu potwierdzenia przelewu.
Pozostała część ceny jest płatna w dniu wizyty – przed lub po zabiegu, zgodnie z informacją rejestracji.
Ceny mogą ulec zmianie; zmiany nie dotyczą rezerwacji potwierdzonych powyżej daty ogłoszenia nowego cennika.
Na życzenie Pacjenta Remedic wystawia fakturę po przekazaniu kompletnych danych powyżej lub w dniu realizacji świadczenia.
6. Potwierdzanie wizyt przez Remedic
Remedic może wysłać do Pacjenta przypomnienie (SMS/e-mail) o zbliżającym się terminie.
W przypadku braku odpowiedzi na prośbę o potwierdzenie Remedic może skontaktować się telefonicznie. Brak możliwości uzyskania potwierdzenia może skutkować zwolnieniem terminu i ofertą wyznaczenia nowego po dostępności.
7. Zmiana terminu i odwołanie przez Pacjenta
Odwołanie lub zmiana terminu zgłoszona powyżej lub równe 48 (czterdzieści osiem) godzin przed wizytą skutkuje przeniesieniem zaliczki na inny uzgodniony termin.
Odwołanie lub zmiana terminu zgłoszona poniżej 48 (czterdziestu ośmiu) godzin przed wizytą albo niestawienie się bez informacji skutkuje przepadkiem zaliczki.
W przypadku siły wyższej zaliczka przechodzi na inny termin; Pacjent powinien niezwłocznie zgłosić zdarzenie i – jeśli to możliwe – je udokumentować.
Przeniesienie zaliczki jest co do zasady możliwe jednokrotnie, chyba że Remedic postanowi inaczej.
8. Zmiana terminu i odwołanie przez Remedic
Z przyczyn organizacyjnych lub medycznych Remedic może zmienić lub odwołać termin; Pacjent zostanie niezwłocznie poinformowany i otrzyma propozycję najbliższego możliwego terminu.
W razie odwołania terminu przez Remedic Pacjent może wybrać zwrot zaliczki albo przeniesienie na nowy termin.
9. Zasady organizacyjne w dniu zabiegu
Pacjent zobowiązany jest stawić się co najmniej 15 (piętnaście) minut przed zaplanowaną wizytą oraz zastosować do zaleceń przygotowawczych.
Znaczne spóźnienie może skutkować skróceniem świadczenia lub przesunięciem wizyty; w takim przypadku zaliczka nie podlega zwrotowi.
Pacjent ma obowiązek poinformować o chorobach, lekach, alergiach i przeciwwskazaniach.
10. Rozliczenia, dokumenty sprzedaży i zwroty
Zaliczka jest zaliczana na poczet ceny usługi po jej wykonaniu.
Zwrot zaliczki następuje wyłącznie w przypadkach wskazanych powyżej (odwołanie przez Remedic lub inne szczególne decyzje Remedic).
Zwroty realizowane są na rachunek, z którego dokonano płatności, w terminie do czternastu dni roboczych od uznania zasadności.
Remedic rozlicza zaliczki w wartości nominalnej otrzymanej na rachunek; koszty i opłaty bankowe przelewów zagranicznych ponosi Pacjent.
11. Odmowa rezerwacji i zaległości
Remedic może odmówić rezerwacji terminu pacjentom posiadającym zaległości finansowe do czasu ich uregulowania, z wyłączeniem stanu nagłego zagrożenia zdrowia.
Remedic może odmówić świadczenia w razie rażącego naruszenia porządku lub agresji słownej/czynnej; w sytuacji nagłej udzielane będą wyłącznie świadczenia niezbędne.
12. Postępowanie reklamacyjne
Reklamacje dotyczące rezerwacji i rozliczeń można składać na rejestracja@remedic.pl w terminie czternastu dni od zdarzenia, podając: imię, nazwisko, datę wizyty, opis sprawy i dowód płatności.
Remedic udziela odpowiedzi w terminie 14 (czternastu) dni roboczych od otrzymania kompletnego zgłoszenia.
13. Ochrona danych i dokumentacja
Remedic prowadzi dokumentację medyczną zgodnie z przepisami i zapewnia ochronę danych osobowych.
Zasady przetwarzania danych opisuje Polityka prywatności Remedic; kontakt do Administratora danych dostępny jest w rejestracji i na stronie internetowej.
14. Postanowienia końcowe
Rezerwacja wizyty z zabiegiem i wniesienie zaliczki oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
Remedic zastrzega prawo zmiany regulaminu; zmiany obowiązują rezerwacje dokonane po dacie publikacji nowej wersji.
W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa.